文章前言

第一次選歌選了超難駕馭的This is me

這次選了一首英文老歌

Open Arms是一首經典搖滾兼抒情的流行名曲

原唱是歌手Steve Perry

流行天后Mariah Carey在麥迪遜花園廣場也成功翻唱過該歌

並成為經典之作

著名天后席琳迪翁也翻唱過此歌

除此之外還有EXO 5566等藝人也翻唱過此歌。

英文單字預習區

  • whisper (v.) 低語;小聲說話
  • softly (ad.) 溫柔地
  • sincere (a.) 真誠的
  • drift (v.) 飄

歌詞

Lying beside you, here in the dark

躺在你身邊 漆黑一片
Feeling your heart beat with mine

感受著我和你的心跳
Softly you whisper, you're so sincere

你輕輕的呼吸 是這麼的熟悉
How could our love be so blind

我們之間怎麼會盲目錯過
We sailed on together

曾經我們共度一條船
We drifted apart

又被無情的衝散
And here you are by my side

你終於又回到我身旁



So now I come to you, with open arms

現在我敞開雙臂 迎向你
Nothing to hide, believe what I say

相信我 對你的愛毫無保留
So here I am with open arms

我站在這裡對你敞開雙臂
Hoping you'll see what your love means to me

你的愛對我的意義 希望你瞭解
Open arms

我敞開雙臂



Living without you, living alone

活著沒有你 孤單的死去
This empty house seems so cold

這房子空蕩蕩又冷清清
Wanting to hold you, wanting you near

好想擁抱你 渴望你靠近
How much I wanted you home

這個家多希望你也在這裡



But now that you've come back

現在你終於回來了
Turned night into day

讓我的黑暗變成白天
I need you to stay

我需要你留下來

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 SHINY 的頭像
    SHINY

    Emileee's Foundation

    SHINY 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()